Piatnik Atlantis
-15%

Piatnik Atlantis

599 Kč 509 Kč
Zboží máme skladem!
U vás doma 8. 12. až 9. 12.
Doprava zdarma
při nákupu nad 1 000 Kč
Nakupte teď,
zaplatte až v lednu
Za každý nákup
sleva na další ve výši
200 kreditů
Zboží můžete vrátit
na naše náklady

Popis

OBSAH 84 destiček, znázorňujících cestu, s hodnotami 1 - 7; 42 x zadní strana; 24 destiček znázorňujících vodou 4 mosty; 1 počáteční pole "Atlantida"; 12 hracích figurek ve 4 barvách; 1 cílové pole "pevnina"; (3 figurky od každé barvy); 105 karet znázorňujících 7 předmětů, vždy 15 karet od každého předmětu

  • Myšlenka hry & cíl hry: Podle řeckého filozofa Platóna existovala před více než 11.000 lety legendární ostrovní říše nazývaná Atlantida. Podle legendy se ostrov náhle potopil a jeho obyvatelé si při ničivé katastrofě stihli odnést jen pár cenností. Cestu z Atlantidy na pevninu tvoří destičky, na kterých se hráči pohybují svými figurkami podle odehraných karet. Na destičkách a kartách jsou zobrazeny různé předměty, které si hráč při cestě na pevninu bere s sebou. Cílem hry je zvolit správnou taktiku, co nejlépe využít svých karet, nasbírat hodnotné předměty, na pevninu dorazit s co nejvíce body a tím porazit protihráče dřív, než se Atlantida potopí.
  • Příprava hry: Počáteční pole "Atlantida" se položí na jeden konec stolu. Destičky s cestami se rozdělí podle zadních stran na A a B. Každou hromádku pak zamícháme. Ze zátoky u Atlantidy povedou nejprve destičky se zadní stranou A, které se položí obrázkem nahoru dle následujícího klíče: 10 x cesta - dají se vždy 2 destičky na sebe; 10 x cesta - samostatně 1 destička; 6 x cesta - dají se vždy 2 destičky na sebe. Po destičkách s cestami A se vynechá jedno políčko, kam se vloží jedna destička s vodou. Dále se rozloží destičky s cestami B: 6 x cesta - dají se vždy 2 destičky na sebe; 10 x cesta - samostatně 1 destička; 10 x cesta - dají se vždy 2 destičky na sebe. Na konec cesty se položí "pevnina". Na rozložení kartiček nezáleží. Kudy cesta povede, přizpůsobíme velikosti stolu, u kterého hrajeme, vždy ale musí být zřetelný směr postupu. Každý hráč si vezme 3 figurky ve zvolené barvě a položí je na Atlantidu. Kromě toho si každý vezme jeden most a položí jej před sebe. Všechny karty se důkladně promíchají. Začíná nejmladší hráč, který dostane do ruky 4 karty, druhý hráč dostane 5 karet, třetí hráč dostane 6 karet atd. Zbývající karty a destičky s vodou se dají na hromádku do prostřed stolu.
  • Průběh hry: Hráči se střídají ve směru hodinových ručiček. Kdo je na řadě, provádí následující úkony:

1. Vybrat vlastní figurku Hráč si vždy na začátku svého tahu libovolně vybere jednu ze svých 3 figurek, kterou bude chtít posunout po herním poli. Figurku, která již došla na pevninu, si vybrat nemůže. 2. Vyložit kartu a posunout figurku vpřed Hráč vyloží z ruky na stůl jednu ze svých karet tak, aby na ni ostatní viděli. Na tuto kartu se v průběhu hry odkládají všechny vyložené karty. Pokud dojdou karty uprostřed stolu, zamíchá se nově vytvořená společná hromádka z vyložených karet a znovu se použije. Hráč posune svou figurku na nejbližší destičku s cestou, která má stejný obrázek jako je na vyložené kartě. Je-li tato destička prázdná, nechá zde svou figurku. Je-li pole obsazeno, musí se hráč posunout tím, že vyloží novou kartu s dalším předmětem. Pokud i zde stojí něčí figurka, vyloží další kartu atd. Na konci tahu nesmí na jedné destičce s cestou stát víc než jedna figurka. Upozornění: Tento opakovaný tah je možný jen tehdy, když při vyložení karty je následující destička s cestou již obsazena. Nemůže-li se hráč výjimečně posunout, ukáže jako důkaz své karty protihráčům a vezme si dvě nové karty z hromádky na stole. Tím je jeho tah u konce. Jako alternativu, si může karty koupit (viz Nákup karet na straně 4). 3. Odebírání destiček s cestami Hráč na konci tahu vždy získává nejbližší neobsazenou destičku s cestou, která je za jeho zády. Pokud na sobě leží dvě destičky, hráč si bere tu horní (viz Příklad 1 na straně 4). Pokud si hráč stoupne na úplně první destičku, která vede z Atlantidy, nebere si žádnou destičku s cestou. Vznikle-li z důvodu odebírání destiček s cestami volné místo, cesta je nyní zatopena. Hráč vezme z prostředku stolu destičku, pomocí které toto místo zaplní. 4. Nová karta z hromádky Nezávisle na počtu odehraných karet si hráč doplní své karty o jednu kartu z hromádky.

KONEC HRY: Jakmile hráč ukončil hru, musí se i ti ostatní dostat na pevninu. K tomuto účelu nemusí již vykládat karty z ruky, musí pouze překonat vodní plochy. Platby za překročení vody platí hráči ze svých karet v ruce nebo ze zásob destiček, které stihli nasbírat. Za tah nedostanou ani destičky ani karty. Pokud nemůže hráč zaplatit náklady za překročení destiček s vodou, dostává minusové body. Mosty se dál nestaví a hráč nedostane žádné body, pokud svůj most nevyužil.

Na závěr si všichni hráči spočítají své body. Karta se počítá jako jeden bod, destičky mají hodnotu dle vytištěného čísla. Kdo má nejvíce bodů, vyhrává! Pokud několik hráčů dosáhlo stejného výsledku, je více vítězů.

Vlastnosti

Kód: 6807
Počet hráčů: 2 až 12
Doba hraní: 30 minut
Na baterie: Ne
Určení: Dětské
Věk od: 10 let

Značka Piatnik

Piatnik je rakouský výrobce známý především výrobou hracích karet, jejíž historie sahá až do roku 1843. O více než 100 let později začala společnost Piatnik vyrábět také puzzle a společenské hry a nyní je jedním z největších výrobců puzzle v Rakousku. Vzhledem k nárokům na různorodost a nejvyšší kvalitu sleduje Piatnik důsledně technické zdokonalování a inovaci výroby a vypracování svých výrobků.